Discussion about this post

User's avatar
Sándor Öry's avatar

Beste Cato, dit vind ik een leuk idee maar zoek nog wat hulp bij het invullen van die maatschappelijke waarde. Pensioen alleen al is best een flinke kluif om goed te vergelijken en hoe je dat vervolgens compenseert. Bovendien moet je dit elk jaar ongeveer herhalen als de inkomens verschillen (bijv in mijn geval als ondernemer). Dat staat nog los van alle regel taken in het huishouden, krijg je daar ook financiële compensatie voor? Ik werk 1 dag per week minder dan mijn vrouw en kook en doe vaker boodschappen, de was en haal en breng de kids en toch verdien ik meer. Zou beetje vreemd voelen als mijn vrouw mij dan nog extra geld zou moeten geven om m’n pensioen (ik krijg minder pensioen straks) aan te vullen en mij te compenseren voor de zorgtaken van het gezin. Of mis ik nu iets? Wij gooien nu alles op een hoop en dat is het. Op zich ook redelijk simpel.

1 more comment...

No posts

Ready for more?